TikTok adverteren
Is TikTok adverteren de toekomst? De app is tenslotte razend populair, vooral onder jongeren. Maar ook steeds meer volwassenen weten TikTok te vinden. Zo kun je via het advertentieplatform van de app al 5,5 miljoen mensen van 18 jaar en ouder bereiken. Je promoot jouw merk op TikTok via een aantal verschillende unieke advertentie soorten.
Samenwerken?
Neem contact met ons op, zodat we jouw TikTok advertentie campagne ijzersterk kunnen opzetten!
DE VOORDELEN VAN TIKTOK ADVERTISING
MEER WETEN OVER tiktok adverteren?
In deze FAQ beantwoorden we alle vragen die je hebt over TikTok Ads. Nog steeds geen antwoord op je vraag gekregen? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier en we beantwoorden al je vragen!
Deze social media app groeit enorm snel en biedt nu ook de mogelijkheid om te adverteren op dit platform. Het bereik van TikTok ads is enorm aangezien de app razend populair is. Je kunt video-advertenties plaatsen specifiek gericht op jouw doelgroep.
Het platform heeft natuurlijk een groot bereik en groeit nog steeds. In vergelijking met andere social media platformen biedt TikTok ook een breder scala aan advertentie-opties, zoals augmented reality, branded effects en hashtag challenges. Hierdoor kun je op TikTok flink creatief aan de slag met het maken van korte video’s en bereik je ook meer interactie met de gebruikers.
Er zijn verschillende, unieke manieren om te adverteren op TikTok. Denk daarbij aan in-feed video-advertenties, die worden weergegeven in de tijdlijn van gebruikers, brand takeovers (full-screen video’s die worden weergegeven wanneer een gebruiker de app opent) en hashtag challenges, waarbij je een eigen hashtag en uitdaging bedenkt en stimuleert dat gebruikers deze uitvoeren en delen.
Het minimumbedrag om te adverteren op TikTok is hoger dan op de meeste andere platformen, namelijk € 20,- per dag. Hoeveel je uiteindelijk precies kwijt bent aan je campagne, hangt af van de keuzes die je maakt met betrekking tot bijvoorbeeld je doelgroep.
- Brand takeovers: Dit zijn full-screen video’s of stille beelden die worden weergegeven wanneer een gebruiker de app opent. Een supereffectieve manier om snel de aandacht te trekken.
- Hashtag challenges: Creëer je eigen hashtag challenge! Bedenk een hashtag met een bijbehorende uitdaging en stimuleer dat gebruikers deze uitvoeren en delen. Deze aanpak kan in potentie een grote hoeveelheid organisch bereik genereren voor je merk.
- Branded effects: Branded effects zijn aangepaste filters, stickers en andere effecten die kenmerkend zijn voor je merk.
Wanneer kies je voor adverteren op TikTok?
Is je bedrijf gericht op jongeren, dan is TikTok een voor de hand liggende keuze voor je advertenties. Maar TikTok biedt dus veel meer dan alleen zichtbaarheid onder jongeren. Het heeft een groot gebruikersbestand onder diverse leeftijdsgroepen. Er zijn al veel succesvolle marketingcampagnes gelanceerd via TikTok, ongeacht de leeftijd van de doelgroep.
Voor wie in zijn campagne gebruik wil maken van de kracht van video is TikTok, als video-georiënteerd platform, bij uitstek geschikt. Keuze maken tussen alle advertentieplatformen lastig? Wij denken graag met je mee over de beste match voor jouw bedrijf.
Unieke advertenties op TikTok
Op TikTok kan jij al je creatieve ideeën kwijt in korte video’s. Niks is te gek! TikTok biedt unieke manieren van adverteren, die je niet tegenkomt op andere social media platformen. Denk daarbij aan brand takeovers, hashtag challenges of branded effects.
Lift jij mee met deze enorme hit en blijf je jouw concurrenten een stap voor? Wij helpen je graag met het opzetten van unieke en creatieve advertentiecampagnes op TikTok!
PLAN VRIJBLIJVENDE KENNISMAKING
Neem contact met ons op, zodat we je kunnen helpen bij het verbeteren van jouw online vindbaarheid!
- 10+ jaar ervaring
- Boosten jouw online groei
- Snel advies op maat