ZOEKWOORDEN ONDERZOEK
Stel je eens voor dat jij fietsen verkoopt via jouw webshop, maar nergens op de website komt het woordje ‘fiets’ voor. Dan zal je niet gevonden worden door mensen die een fiets willen kopen. Om gevonden te worden door nieuwe klanten, moet je de juiste woorden gebruiken!
Het optimaliseren van jouw website voor de zoekmachines begint altijd met het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek, ook wel keyword research genoemd. Wanneer je een lijst hebt met relevante zoekwoorden, kan je deze gebruiken om jouw content te optimaliseren. Door relevante zoektermen te op je website, wordt deze online vindbaar voor jouw potentiële klanten.
Wij geloven dat een ijzersterke SEO-strategie de basis is om jouw bedrijf online naar de top te krijgen! Door de juiste relevante zoekwoorden in jouw content te gebruiken verbeter je jouw positie in de zoekresultaten.
Samenwerken?
Schakel de hulp in van één van onze SEO-specialisten en we helpen je graag om de SEO van jouw bedrijf écht goed aan te pakken. Wij ontzorgen je volledig en zetten jouw SEO-strategie ijzersterk neer!
Neem contact met ons op, zodat we je kunnen helpen bij het verbeteren van jouw posities in de zoekmachines!
VOORDELEN VAN EEN ZOEKWOORDEN ONDERZOEK
MEER WETEN OVER EEN
ZOEKWOORDEN ONDERZOEK?
In deze FAQ beantwoorden we alle vragen die je hebt over een Zoekwoorden onderzoek. Nog steeds geen antwoord op je vraag gekregen? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier en we beantwoorden al je vragen!
Het woord verklapt het al een beetje… maar bij zoekwoorden onderzoek zoek je uit welke keywords veel worden gebruikt door jouw doelgroep.
De zoekwoorden, ook wel keywords, zoektermen of zoekopdrachten genoemd, die uit het onderzoek komen worden gebruikt om de content op jouw website te optimaliseren.
Door middel van een zoekwoorden onderzoek kun je achterhalen welke zoekwoorden website bezoekers hebben gebruikt voordat ze op jouw website terecht kwamen via de zoekmachines. Daarnaast kan je door middel van zoekwoorden onderzoek interessante zoektermen ontdekken, waar je zelf niet aan gedacht zou hebben. Zo kom je er wel eens achter dat jouw doelgroep minder vakgerelateerde termen gebruikt, dan jij als kenner zou doen.
Door het uitvoeren van zoekwoorden onderzoek kun je gerichter de content op jouw website optimaliseren, zodat je online beter gevonden wordt.
- Bij de eerste stap van een zoekwoorden onderzoek komen nog geen tools kijken. Je begint met brainstormen en maakt een lijst met de belangrijkste onderwerpen die te maken hebben met jouw product of dienst.
- Door te zoeken naar de belangrijkste onderwerpen op Google, kun je zien welke concurrenten welke keywords gebruiken. Dit geeft je een beter inzicht in de markt. Als je het onderwerp intypt in de zoekbalk, geeft Google ook suggesties gebaseerd op veel gebruikte zoekwoorden.
- Keyword tools zijn onmisbaar voor online marketeers en SEO-specialisten. Door deze tools te gebruiken krijg je veel inzichten en kun je de meest belangrijke zoekwoorden voor jouw thema’s vinden. De Keyword Planner tool van Google is één van de meest gebruikte gratis tools, maar zo zijn er nog vele anderen.
Het is belangrijk om rekening te houden met de concurrentie. Een hoge concurrentie op zoektermen, betekent dat het moeilijker is om een hoge positie te krijgen in de zoekresultaten. Weinig zoekvolume op zoektermen, wil niet altijd zeggen dat het niet de moeite waard is om te investeren in deze keywords, want ook deze woorden kunnen commerciële waarde hebben.
De juiste balans vinden tussen long-tail en short-tail zoekwoorden is belangrijk. Long-tail zoektermen bestaan vaak uit meerdere woorden en zijn specifieker. Er zit minder zoekvolume op deze termen, maar de mensen die wel naar deze termen zoeken gaan sneller over tot conversie.
Short-tail zoektermen zijn korter en algemener. Op deze zoektermen zit vaak meer zoekvolume.
DE VOLGENDE STAP IS CONTENT OPTIMALISATIE
Met de lijst relevante zoekwoorden die uit het onderzoek zijn gekomen kan de content van jouw website geoptimaliseerd worden. Content blijft een belangrijk element om online beter vindbaar te worden. Hoger in de zoekresultaten, meer potentiële klanten op jouw website en meer leads… Bij content optimalisatie is het doel om de de kwaliteit van alle content op jouw website te verbeteren, om zo hoger in de zoekresultaten te komen.
Besteed jouw zoekwoorden onderzoek uit!
Als je de SEO van jouw bedrijf écht goed wilt aanpakken, is het slim om te beginnen met het uitvoeren van een gedegen zoekwoorden onderzoek. Laat het uitvoeren van jouw zoekwoorden onderzoek over aan onze SEO-specialist. Wij ontzorgen je volledig en zetten jouw SEO-strategie ijzersterk neer!
Neem contact met ons op, zodat we meteen kunnen beginnen met het verbeteren van jouw posities in de zoekmachines!
PLAN VRIJBLIJVENDE KENNISMAKING
Neem contact met ons op, zodat we je kunnen helpen bij het verbeteren van jouw online vindbaarheid!
- 10+ jaar ervaring
- Boosten jouw online groei
- Snel advies op maat