Succesvol adverteren op Instagram

Een waardevolle vorm van online marketing

Social ads specialist

Instagram adverteren

‘Is Instagram adverteren interessant voor mij?’ is een vraag die bedrijven ons regelmatig stellen. Ons antwoord daarop is: ‘Jazeker!’. Het aantal Instagram-gebruikers neemt al jaren flink toe en is één van de grootste social media kanalen nu de dag. Een mooie kans om met jouw bedrijf te profiteren van deze groei en je te laten zien op Instagram!

Adverteren op Instagram is een manier om je bedrijf te promoten, door het plaatsen van betaalde advertenties op Instagram. Instagram is nog steeds een van de meest populaire social media platformen. Het is voor veel bedrijven dan ook een hele interessante vorm van online marketing. Dus ook voor jouw bedrijf!

Samenwerken?

Schakel onze expert in als je de Instagram Ads van jouw bedrijf écht goed wilt aanpakken. Wij ontzorgen je volledig en zetten jouw Instagram advertentie campagne ijzersterk op! Neem contact met ons op en we helpen je graag!

De voordelen van instagram ads

Targetten juiste doelgroep
Instagram Ads bieden vele opties om gericht te adverteren en zo de gewenste doelgroep te bereiken.
Meetbare resultaten
Instagram Ads bieden uitgebreide meet mogelijkheden om de resultaten te analyseren.
Verschillende advertentieformaten
Instagram advertenties hebben dezelfde opmaak als Stories, Reels en het overzicht. De advertentie lijkt op een gewone post en vloeit mooi samen met de rest van de tijdlijn.
Hoge betrokkenheid
Vergeleken met andere social media kanalen als bijvoorbeeld Twitter, heeft Instagram nog steeds een hoge betrokkenheid. Zo bereik je met een relatief laag tarief, veel mensen.

MEER WETEN OVER Instagram adverteren?

In deze FAQ beantwoorden we alle vragen die je hebt over Instagram Ads. Nog steeds geen antwoord op je vraag gekregen?
Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier en we beantwoorden al je vragen!

Wat is Instagram adverteren?

Op Instagram kan je verschillende soorten advertenties plaatsen, die gericht kunnen worden op een specifieke doelgroep. Deze betaalde advertenties verschijnen in de feed of verhalen van Instagram-gebruikers en kunnen zorgen dat jouw product of dienst onder de aandacht komt.

Hoe werkt adverteren op Instagram?

Met Instagram Advertising bereik je je doelgroep door middel van foto’s, video’s, carrousels, stories en reels. De mogelijkheid bestaat om je advertenties te richten op specifieke demografische groepen, zoals een leeftijdsgroep, geslacht, locatie of met een expliciete interesse. Het platform kan de Instagram ads weergeven in de tijdlijn van gebruikers of in het gedeelte ‘Verkennen’ van Instagram.

Waarom adverteren op Instagram?

Er zijn allerlei verschillende redenen om te kiezen voor Instagram adverteren. Het platform heeft bijvoorbeeld meer dan een miljard actieve gebruikers. En je hebt de mogelijkheid om binnen die grote groep gebruikers je eigen doelgroep te selecteren.

 

De prestaties van je advertenties zijn meetbaar, dus je ziet altijd precies wat je ermee bereikt. En Instagram is ook eigendom van Facebook/Meta, dus je integreert je Instagram-campagnes ook makkelijk met andere Facebook-producten, zoals Facebook-pagina’s en Meta-pixel.

Hoe adverteer je op Instagram?

Via de optie Advertentiebeheer in Facebook Business Manager ga je aan de slag met het maken van een campagne. Je selecteert hier eerst je campagnedoelstelling. Vervolgens stel je je advertentiemateriaal samen. Voor optimaal resultaat van je campagne raden wij je aan om hulp van professionals in te schakelen. Wij helpen je graag!

Wat kost adverteren op Instagram?

De kosten van adverteren op Instagram lopen erg uiteen, afhankelijk van allerlei factoren zoals de doelgroep en looptijd van je campagne. Je adverteert al voor een paar tientjes, maar voor uitgebreidere campagnes moet je rekenen op een paar honderd euro.

Deze Instagram ads zijn er

Er zijn verschillende formaten voor Instagram Advertising, zodat er altijd een vorm is die past bij jouw doel en doelgroep. Kies uit foto-advertenties, video-advertenties, carrousel-advertenties, collectie-advertenties, stories-advertenties en reels-advertenties. 

 

Daarnaast is het mogelijk te kiezen uit meerdere advertentiedoelstellingen. Je kunt bijvoorbeeld inzetten op het verkrijgen van meer leads, volgers, meer conversies/aankopen, het downloaden van een app of het starten van een chatgesprek.

Adverteren op Instagram: de kosten

Wat kost dat nou, adverteren op Instagram? Het is lastig om daar iets concreets over te zeggen, omdat dit afhangt van allerlei factoren. Zo zijn de doelstelling van de advertentie, looptijd en omvang van je doelgroep hierop allemaal van invloed. Over het algemeen zijn Instagram ads in ieder geval een hele betaalbare manier om je doelgroep te bereiken. De kosten variëren van enkele tientallen tot honderden euro’s per campagne. 

 

Wil je maximale resultaten halen uit je Instagram-advertentiecampagne? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee!

PLAN VRIJBLIJVENDE KENNISMAKING

Neem contact met ons op, zodat we je kunnen helpen bij het verbeteren van jouw online vindbaarheid!

REVIEWS KLANTEN