WIL JIJ OOK IN ONZE HALL OF FAME?

Bekijk onze projecten en misschien kunnen we iets voor je betekenen!

Klantcase Revisto Online Marketing Westland

DUWO

Klantcase - DUWO

Specialist in studenthuisvesting

duwo logo
"We merkten dat veel studenten ons nog steeds vooral zagen als een organisatie waar je alleen naartoe gaat als je een probleem hebt, terwijl we juist een partner willen zijn die bijdraagt aan hun studententijd. Door de inzet van gerichte social media-campagnes hebben we de afstand weten te verkleinen en voelen studenten zich nu meer op hun gemak om ons te benaderen, niet alleen voor problemen maar ook voor inspiratie en ondersteuning."
Miranda Schaareman
Marketingteam DUWO
0
SEA - Advertentie impressies
0
%
SEA - Verhoging in Social Media Volgers

Klantvraag

De voornaamste vraag van DUWO was het positief laden van het merk. Het feit dat de organisatie bijdraagt aan een leuke studententijd verdiende nieuwe aandacht. Een van de belangrijkste activiteiten is het bieden van relevante informatie aan huurders. 

De studenten zijn tenslotte bij ze vanaf het moment van oriëntatie, wanneer ze beginnen met het zoeken van huisvesting, tot het eind van hun studententijd, als ze ‘afzwaaien’. De drempel voor studenten om met hun hulpvraag bij DUWO aan te kloppen, wilden ze graag verder omlaag brengen.

Beperkte zichtbaarheid onder de doelgroep

Pijnpunt - DUWO

Aanpak

Wij gingen voor DUWO aan de slag met meerdere social media campagnes. Deze richtten we op hun doelgroep: jongeren in de grote studentensteden, waar DUWO accommodaties aanbiedt. We kozen voor een combinatie van video en afbeeldingen. Deze zetten we uit op de kanalen die regelmatig door de doelgroep worden gebruikt, zoals Facebook, Instagram en YouTube.

De content bestond onder andere uit DIY-video’s, waarin we lieten zien hoe je zelf met een klein budget een meubel kan opknappen. En ook memes waren onderdeel van de campagne. Door middel van A/B-testen onderzochten we welke materialen het beste resultaat opleverden. Hier gingen we vervolgens mee verder.

Adverteren in Facebook
Adverteren in Instagram
Adverteren in Youtube

Inzet van Social Media

De focus lag op studenten die al in contact waren geweest met andere uitingen van DUWO, bijvoorbeeld door een bezoek aan de website. Deze studenten kwamen in een funnel terecht, waarbij ze advertenties te zien kregen die zorgden voor interactie. Degenen die deze interactie aangingen, kregen als volgende advertentie een video te zien. Door zo gericht te targetten, werd het advertentiebudget zeer zorgvuldig besteed en was er sprake van waardevolle interacties.

Duwo Online Marketing Westland
Social Media Ads Westland

Winstpunten

Resultaat

DUWO zag een mooie groei in het aantal volgers op social media. Ook was er een enorme stijging in het aantal vertoningen van de content in vergelijking tot vóór het adverteren, toen er alleen nog sprake was van organische groei.

Er is sinds de campagne veel meer interactie met studenten die bijvoorbeeld een vraag hebben of iets willen aanvragen. De betrokkenheid bij de organisatie is dan ook een stuk groter geworden en de drempel om ze te benaderen veel lager.

Social talk

Samenwerken?

Neem contact met ons op, zodat we je kunnen helpen bij het verbeteren van jouw online vindbaarheid!